صدا سازی با تکیه_بر_ترکیب
باید ممنون آقای هرتز باشیم که قوانین موج و مکانیک آن را وضع کرد.
همه صداهای یک گام موسیقایی را تصور کنید،
مثلا گام دو ماژور با صداهای ،
دو،ر،می،فا،سل،لا،سی،دو
را میشناسیم،
وقتی شما نت دو را به صدا میدهید به دلیل تناسبات مخصوص صوت ،همه صداهای گام ،با شدت کمتری نسبت به نت اصلی یعنی "دو" قابل شنیدن هستند که اصطلاحا به آنها نت های #هارمونیک میگوییم
این ناخداگاه میتواند منشا خلاقیتی در شما باشد.
اگر هر صدا از چند صدای هم جنس دیگر بوجود آمده باشد ،پس میتوان از ترکیب چند صدا به یک صدای جدید رسید.
فرض کنیم یک نت دو که باندازه یک ضرب کشش دارد را به سه قسمت با هر اندازه ای که خواستیم تقسیم کنیم و هر قسمت را به صدایی بسپاریم .
مثلا ،
قسمت نخست 5/8 صدا
قسمت دوم 1/8 صدا
و قسمت سوم 2/8 صدا
این ترکیب زمانی به کار میرود که شما دنباله ی صدای اصلی که بلند ترین قسمت صوت محسوب میشود را بخواهید ایده بدهید و رنگ خاصی از طنین صوت بسازید.
اما چگونه!
Master Envelope
یک بخش جدا نشدنی از وی اس تی های حرفه ای ست که برای تاخیر یا اندازه دادن به صدا به شکل نرمی که برای کل صدا در نظر گرفتیم کاربرد دارد.
با تاخیر انداختن در صوت و جمع کردن آن قبل از به پایان رسیدن ضرب دو فضای بکر برای ترکیب دو صدای دیگر آزاد میشود که شما نسبت آنها را به هر اندازه ای که بخواهید میتوانید تغیر بدهید.
شروین پاکزاد
www.telegram.me/solfamin
مجریگری/رپ: تمرکز اصلی اغلب شامل هنرمندان، اشعار و سبکهای موسیقی رپ محلی است.