فرهنگ هیپ هاپ

  • ۱۰ نکته مهم در مورد فرهنگ هیپ هاپ که نمیدونستید نوشته ی:
  • MARK FLOORWALKER 10 April 2013
  • قسمت اول ، این فرهنگ قبل از سرآغاز سبک موسیقایی رپ و حتی رپ کردن بوجود آمده است.
فرهنگ هیپ هاپ همواره ریشه های سخت و محکمی در موسیقی داشته است، اما المان ها و یا فاکتور های اصلی این فرهنگ قبل از بخش موسیقایی و آوایی آن به وقوع پیوسته است. به همین دلیل احتمال این هست که ارتباط این فرهنگ با موسیقی در اواخر دهه ی ۶۰ میلادی شکل گرفته باشد آن هم بوسیله Black Spades (معادل آس پیک♤)- دقت شود که این ترکیب در زبان انگلیسی و لهجه آمریکایی عامیانه و توهین آمیز بوده و به معنای افراد سیاهپوست و خیابانی تلقی میشود- افراد گنگ خیابانی که با دستگاه های پخش بزرگ خود موسیقی را در خیابان ها جار زدند؛ و بسیاری دیگر از عوامل و حالات تاثیرگذار در هیپ هاپ ( بویژه اجرا و پیشرفت فوق العاده DJ Afrika Bambaataa) در رفتار و اعمال خیابانی آغاز شد. وقوع یک آتش بس در بین افراد خیابانی و گنگ Bronx در اواخر سال ۱۹۷۱ راهی برای کاهش تخریب و خسارت، و ایجاد جو همکاری بین جوانان Bronx بود که از مثال های بارز نتیجه ی آن، دو پدیده the house و block party -این ترکیب با ریشه ای آمریکایی و عامیانه به معنای مهمانی های اهل محل که در یک خیابان محله برگزار میشود و خیابان های اطراف را قرق می کند، میباشد- بود که توسط اولین Djهای تاریخ هیپ‌هاپ برگزار میشده. که بعدها توسط سایر همسایه ها هم اجرا میشده است.
بطور غریب از اولین و قدیمی ترین فعالان هنری هیپ هاپ مردی یونانی و ریزنقش به نام Demstrius بود.بعنوان یک جوان، او همواره عادت داشت نام مستعار و کد خیابانی خود را بواسطه شغل خود (چیزی شبیه به پِیک)هرجایی ک حضور داشت روی دیوار بسیاری از مناطق بنویسد.این حضور همیشگی تگ ویا برچسب های او در اماکن، باعث شناخت گسترده او در بین اقشار مردم و به نوعی شکل شخصیتی قهرمانی شد. روزنامه New York Times در تابستان ۱۹۷۱ قسمتی را به او اختصاص داده و در آن روز TAKI 183 به همه ی مردم دنیا بعنوان پدر هنر گرافیتی مدرن شناسانده شد.و لازم به ذکر است که این هنر از فاکتور های چهارگانه آغازین -در آن دوران تنها چهار فاکتور برای هیپ هاپ قائل بودند- محسوب میشده است. و او همواره نام خانوادگی خود را پنهان میکند.


۱۰ نکته مهم در مورد فرهنگ هیپ هاپ که نمیدونستید نوشته ی
MARK FLOORWALKER 10 April 2013
#قسمت_دوم
۹_ #هیپ_هاپ هم #تولدی داشته است!
۱۱آگوست ۱۹۷۳

بسیاری از طرفین توسط یک پسر ۱۶ ساله جامائیکایی به نام Clive Campbell در اتاق ضبط در آپارتمان شخصی اش که واقع در خیابان Sedgwick 1520در شهر Bronx ویران شدند. فردی بلند قد و هیکلی به نام Hercules (یا Kool Herc) اولین کسی بود که جدایی درام را از ضبط رایج روز، با تغییر و چرخاندن دو چرخ دنده بین پشت و جلو برای تکرار همان قسمت از موسیقی تجربه کرد. رقصنده ها همواره منتظر این جلو و عقب کردن ها برای نمایش بهترین حرکاتشان بودند، پس هِرک متوجه شده بود که با تکرار این حرکت و تقویت آن راه بسیار مناسبی بود تا سبب حرکت جسمی و به رقص درآمدن بسیاری از مردم شود. بطور تصادفی، هِرک همچنین اولین کسی بود که لقب "break boy" یا اختصارا "b-boy"را به آن دسته از رقصنده ها اطلاق میکرد و حالات رقص و جنبش این افراد پس از دگرگونی ها و پیشرفتهایی بصورت " break dancing" درآمد.

هِرک همچنین ایده ای برای جمع آوری پول برای لباس مدرسه تحت عنوان گردهمایی "وضعیت بغرنج بازگشت به مدرسه" را در ۱۱ماه آگوست سال ۱۹۷۳ عملی کرد.
این عموما اولین باری محسوب میشود که همه ی فاکتور ها و قسمتها در ترکیب با #رپ در‌کنار یکدیگر آورده شد. هِرک، تمام آن شب را برای b-boy هایش با درام و عقب وجلو کردن اجرا کرد؛ درحالیکه در آن اجرا دوستش Coke La Rock نقش امسی را داشت و تمام جمعیت را با یک میکروفون به حرکت و رقصی جذاب وامیداشت.
درحالیکه هنوز رپ بطور مشخص ظهور نکرده بود؛ این یک شروع بی سر و صدا، بی حاشیه و محقرانه توسط یک مهمانی خیابانی "بازگشت یک پسر ۱۶ ساله به مدرسه"برای آن به حساب می آید.

ترجمه و تشریح #آرزو_رضازاده

۱۰ نکته مهم در مورد فرهنگ هیپ هاپ که نمیدونستید! نوشته ی:
MARK FLOORWALKER 10 April 2013
#قسمت_سوم
۸- ضبط کننده های آن رپی نبودند!
امروزه کول هِرک بعنوان "پدربزرگ رپ" شناخته میشود و سلیقه موسیقایی الکترونیکی او سبکهای جدید و ابداعی را مصمم و استوارتر کرده است. هرچند breakهایی که او بکار گرفته بود همواره برروی drum و bass ها سنگین و کوبنده بود؛ قانونی وجود ندارد که این breakها کجا قرار گرفته باشند و بیشتر قانونی چون جذاب بودن و زیبایی اثر نهایی تاثیرگذار بود. break هایی که قالبهایی بی نظیر و جدید در حوزه ی صوتی/آوایی در هر سبک و سیاق در رپ ایجاد کردند: funk, rock,disco و حتی سبک قدیمی الکترونیکی مثل Kraftwerd.
البته که بسیاری از این موسیقی ها بطور اختصاصی از روی موسیقی های "دوران طلایی هیپ هاپ" (بخصوص سالهای ۱۹۸۶تا۱۹۹۳) سمپل یا نمونه برداری و بازنشانی شده است. در نتیجه ی این تاثیرگذاری ها، تعدادی از آثار نامفهوم و کم ارزش کول هِرک بعنوان بخشی مهم از موسیقی های محبوب بین مردم شده است. برای مثال به اثر
JimmyCastorBunch از "It’s Just Beg" ,
the Incredible Bongo Band از "Apache" و یا Bob James از "Take Me To The Mardi Gras"
گوش دهید و سعی کنید درحین شنیدن، جلوی گیج شدن مغز خود هنگام برخوردن به چندین آهنگ نمونه برداری شده در آنِ واحد را بگیرید!
ترجمه و تشریح #آرزو_رضازاده


۱۰ نکته مهم در مورد فرهنگ هیپ هاپ که نمیدونستید نوشته ی
MARK FLOORWALKER 10 April 2013
#قسمت_چهارم
۷_ کلمه ی "هیپ هاپ" دارای اصل و ریشه مشخص است

برخی از عناصر هیپ هاپ چون رپ کردن،ایفای نقش Dj و Break Dance حتی وقتی کسی در خارج از نیویورک آنهارا نمیشاخت؛ با این اسامی شناخته میشدند. با وجود موجودیت این عناصر و فعالیت آنها در تمامی این سالها، فرهنگ اصلی که شامل تمامی این فاکتور ها هست دارای اسم مشخصی نبود. و هنگامی که دارای اسم شد؛ یادبودی از نوع ادبیات محاوره ای خیابانی و تمسخرآمیز یک MC در شوخی با دوستش شد. فردی به نام Keith “Cowboy” Wiggins یکی از اولین Mc های طول تاریخ هیپ هاپ بود که همچنین عضوی از گروه اصلی Grandmaster Flash and the Furious Five نیز بود. واژه ی "هیپ هاپ" در اصل یک شوخی آوازگونه ی بی معنی بود که او یک روز درحین اجرای رژه موزون سربازها، برای تمسخر دوستش که به تازگی به نیروی ارتش پیوسته بود؛ میخواند. و به دلایلی این عبارت در حین فعالیت او اعتبار پیدا کرد. همچنین در طی فعالیت او در گروه Furious Five که به تازگی به عرصه موسیقی Disco پا گذاشته بود؛ به طرز استهزا آمیزی تحت عنوان hip hoppers از آنها یاد میشد.
در این میان، Afrika Bambaataa باور داشت که فردی Djبه نام Lovebug Starski نخستین کسی بود که برای کلیه این عناصر یک لفظ واحد را با کلماتی که اولین بار در بخشی از 1981 Village Voice نشر شده بود؛ بکار برد.

متاسفانه Wiggins در سال ۱۹۸۹ از دنیا رفت. اما ترکیبی که بطور اتفاقی و در حین گوشزد کردن به دوستش برای پیوستن به ارتش و وقف خود برای خدمت کشوری و فکاهی پردازی در مورد این مسئله، ایجاد کرد هرگز از میان نرفت بلکه پابرجاست و سالها بجای خالقش زندگی میکند.

ترجمه و تشریح #آرزو_رضازاده


۱۰ نکته مهم در مورد فرهنگ هیپ هاپ که نمیدونستید ، نوشته ی:
MARK FLOORWALKER 10 April 2013
#قسمت_پنجم
۶_یک Dj بنام Grand Master Flash، بنیانگدار Dj mixer شد و حتی برای اولین بار رپ کرد!

شخصی به نام Jossef Saddler بعنوان یک Dj مستعد و شناخته شده با لقب پدربزرگ Flash، تنها در حوزه ادبی و لفظی با ابداع سخت افزاری که پدیده ی "Dj mixer" را بصورت یک واقعیت قابل لمس درآورد؛ به این فرهنگ کمک نکرد.
از این مقوله بعنوان یک فید کننده ی عرضی که اتصال بین دو دیسک را ایجاد میکند؛ یاد شده است. امروزه، ۱۰۰٪ Dj mixer ها از ان استفاده میکنند که از مزیتهای آن این است که به Dj امکان این را میدهد که قطعه ای که در هدفونش پخش نمیشود را مدیریت و میکس کند.Flash دانشجوی الکترونیک بوده و احتمالا میتوانسته خود را براحتی با کلید روشن/خاموش با اهداف خود وفق دهد.

از دیگر خدمات او به فرهنگ هیپ هاپ، درکمال تعجب کمتر به ساختهای الکترونیکی و آهنگسازی مرتبط میشود.او اولین متن رپ را نوشت!
قبلا MCها عادت داشتند کاری شبیه به این، یعنی خطاب کردن افراد به سادگی برای ایجاد ریتم و کنش های هیجانی برای رقصنده ها ایجاد کنند.Flash از این یکنواختی خسته شده بود و شروع به نوشتن یک متن ریتمیک و جهش دار خطاب به یکی از MC ها بنویسد:‌ " You dip, dive and socialize, try to make you realize, we're qualified to
rectify, the burning desire to boogie."
اما هیچ یک از MC ها علاقه ای به دنبال کردن این سبک و سیاق و اجرای ایده ی Flash را نداشتند؛ پس در کمال نوآوری و ناباوری او خودش این کار را کرد!فردی به نامGrand Wizard Theodore,از افراد تحت حمایت Flash و ابداع کننده ‌"Record Scratch" داستان اورا بعنوان Dj ای که رپ کردن را آغاز کرد این چنین میگوید :
(ادامه دارد . . .) ترجمه و تشریح: #آرزو_رضازاده


۱۰ نکته مهم در مورد فرهنگ هیپ هاپ که نمیدونستید نوشته ی
MARK FLOORWALKER 10 April 2013
#قسمت_ششم

ا ۵_در مهمانی ها از DJ ها بعنوان ستاره های دورهمی یاد میشد تا رپکن! و رقصنده ها در اولویت بعدی بودند.

همانطور که تا اینجا گفتیم Herc,Flash و DJ های همراهی کننده ی آنها قبل از ورود MCهای رپکن به میدان و اجرای مضامینی بیشتر از تعریف و تمجید از DJها یا به رقص در آوردن جمعیت، از اولین استعدادهای درخشان #هیپ_هاپ بودند. اما اساس کار این MC ها تا قبل از اواخر دهه ی ۷۰ روی استیج نبود! این درحالی است که گروه هایی مثل:
Flash’s FuriousFiveMCs وTheodore’sFantastic Five
به تازگی در حال ابداع و کار روی قافیه هایی ساده بودند.
همچنین گاهی این MC ها مثل Kurtis Blow و Busy Bee بصورت تک نفره فعالیت میکردند و سعی داشتند با استفاده فراوان از تکه آهنگهایی که به سرعت محبوب میشد و درخاطر مردم میماند و یا اجراهایی متفاوت روی صحنه موفقیت و محبوبیتی بدست آورند. و هیچگاه کسی روش یا نحوه ی اجرای این رپکن هارا به سخیف بودن متهم نمیکرد.
بنابراین با توجه به تمامی این اتفاقات، جایگاه دوم معروفیت در #هیپ_هاپ اویل دهه ی ۷۰ میلادی به افرادی تحت عنوان b_boyها تعلق می گرفت. بسیاری از گروه های b_boy (بویژه گروهی به نام Rock Steady) سالن های رقص نیویورک را با حرکات آکروباتی، جریان سریع تغییر حالت رقص و هماهنگی دیوانه وار و بی نقص و شگفت آور خود با هرچیزی که Dj پخش میکرد؛ محو خود میکردند.
انتشار اولین ترک های رپی در سال ۱۹۷۹ باعث آن شد که چشم ها روی یک سوم از MC های آن زمان خیره بماند. و احتمالا باید حس کنید که این بحث در هفته ی بعدی، به آرامی به سمتی دیگر سوق پیدا خواهد کرد... ترجمه و تشریح #آرزو_رضازاده


۱۰ نکته مهم در مورد فرهنگ هیپ هاپ که نمیدونستید نوشته ی
MARK FLOORWALKER 10 April 2013
#قسمت_هفتم
۶_ترک "Rapper's Delight" اولین ترک ضبط شده ی رپی نبود!

اثر کلاسیک و جذاب گروه Sugarhill Gang بنام Rapper's Delight که به سرعت مورد محبوبیت واقع شد؛ برخلاف آنچه تصور میشود اولین ترک ضبط شده ی رپی نبوده است. بلکه اولین ترک رپی متعلق به اثر King Tim lll از گروهی تحت عنوان The Fatback Band با همراهی یک MC، یعنی فردی بنام Tim Washington و با سبک اجرایی funk میباشد.
اثر Sugarhill باعث معروفیت این گروه و پرفروش شدن آن و البته جذب مخاطبین بیشتر شد اما هرگز به موفقیت ترکی که درواقع آن اولین کار ضبط شده ی رپی بود و هرگز از آن یاد نشد؛ نرسید!

ترجمه و تشریح #آرزو_رضازاده

۱۰ نکته مهم در مورد فرهنگ هیپ هاپ که نمیدونستید نوشته ی

MARK FLOORWALKER 10 April 2013

#قسمت_هشتم

۳_تا مدتها هرچیزی که از رپ رکورد میشد در واقع بصورت زنده توسط بندها اجرا میشده! (و چیزی به نام سمپل اجرا نمیشد )

قبل از به وجود آمدن و شروع به کار سمپل کننده ها، اولین لیبل رپی یعنی Sugarhill (همانطور که در قسمتهای قبل به معرفی و تاریخچه کامل آن پرداخته شد) برای تامین ضرب های محبوب مورد نیاز اجرای MC های خود به طور کاملا حرفه ای و موفقیت آمیز با افرادی که به عنوان Crack House Band در فرهنگ خیابانی شهرت داشتند؛ همکاری کرد. این گروه سه نفره شامل: Doug Wimbish نوازنده ی ویالون سل (که بعدها به Living Colour ملحق شد)، Skip McDonald گیتاریست، و Keith LeBlanc درامر افسانه ای این بند بود. و این سه نفر بطور کاملا موفقیت آمیز ضرب هایی را وارد بسیاری از بیت های ترک های اوایل فعالیت رپ کردند.

آنها به عنوان حرفه ای ترین هنرمندان استودیویی زمان خود نقش مهمی در پیشرفت اوایل دوران رپ ایفا کردند. آهنگساز‌‌هایی که تکنیک "سمپلینگ" را توی کارهای خود عملی میکردند و اصطلاحا به آنها "سمپلر" گفته میشود، تا اوایل دهه ی ۸۰‌ میلادی وارد جریان نشده بودند؛ درست همان زمانی که Kurtis Blow به عنوان اولین رپکن رسمی یک لیبل حمایت کننده ی مستعدین از حمایت مالی Mercury برای بکارگیری تکنولوژی مورد نیاز آهنگسازها بهره میبرد.

ترجمه و تشریح #آرزو_رضازاده

۱۰ نکته مهم در مورد فرهنگ هیپ هاپ که نمیدونستید نوشته ی

MARK FLOORWALKER 10 April 2013

#قسمت_نهم

۲_ اولین Hit رپی تاریخ مربوط به یک گروه راک است!

اولین رکوردها شامل hit‌های محلی بودند که به بیلبوردهای رتبه بندی هم ورود پیدا کردند. هرچند هیچ‌یک از این رکوردها تا حدود سالهای ۱۹۸۶ به‌بعد موفق به شکست دادن آثار پاپ نشدند؛ که البته شروع این غلبه را میتوان مدیون ترک "Walk This Way" از تیمِRun-DMC با همراهی Aerosmith دانست...

۱۰ نکته مهم در مورد فرهنگ هیپ هاپ که نمیدونستید نوشته ی

MARK FLOORWALKER 10 April 2013

#قسمت_دهم

۱_ به کما رفتن نیویورک در سال ۱۹۷۷ به جریان تسریع بخشید.

در سال ۱۹۷۷ درحدود پنج دهکده حومه ۲۴ ساعت بدون برق را تجربه میکردند، اقتصاد بدترین وضع ممکن را داشت، مغازه ها به دلیل مشکلات مالی بسته بودند، مردم در خسارت و وضعیت بدی از لحاظ مالی و فرهنگی بودند... . در این میان امکان پیداکردن یک نکته مثبت برای مردم عادی وجود نداشت اما برای یک امسی فرق داشت و اتفاقا او به دنبال چنین شرایطی خواهد بود برای گفتن.

یکی از افراد هم دوره Grandmaster Caz به‌نام DJ Disco Wiz در‌این رابطه میگوید که قبل از این وضعیت احتمالا تنها حدود ۵ نفر DJ در کل نیویورک بوده است که پس از آن شرایط بد، تعداد آنها خیلی بیشتر شد. صدها کودک سیاه‌پوست فقیر و بی‌بهره به دستگاه‌های پخش استریو با کیفیت بالا دسترسی داشتند که قبل از این چنین تجهیزاتی یک رویا محسوب میشد.

رشد هیپ هاپ بعد‌از ۱۹۷۷ بسیار چشمگیر شد و کمای اقتصادی احتمالا مهم‌ترین دلیل این پیشرفت بوده‌است.

این هرگز بدین معنا نیست که غارتگری فروشگاه‌ها و به‌دست آوردن وسایلی که آرزویش را داشته اید؛ کار قابل توجیهی است. اما بهرحال این کار با وجود بعد منفی خود باعث رشد عظیمی در هیپ هاپ بین افراد مستعد شد و اگر این سری از حوادث رخ نمیداد؛ هیپ هاپ هیچوقت از نیویورک به سراسر جهان منتشر نمیشد.

ترجمه و تشریح #آرزو_رضازاده

#اتحاد_سفید

Normally face

Normally face

چهره های اجتماعی دردسر ساز حافظه امن شما هستند . سیستم آنها را به مرکز منطق درست و کارکرد های مثبت ذهن شما سوق می دهد و امنیت ذهنی شما را با قدرت منفی باف و تسلیم ناپذیر دیگران گره کور اطلاعاتی می زند. این ساختار سیستماتیک ذهن مثبت شما را خنثی می کند . بنابراین با داشتن رضایت همه در واقع خودتان را قربانی خواسته های دیگران می کنید. #مراقبه خود را فراموش نکنید. ذهن اعتراضی تان را در تلاش برای خلاصی از دستورات سیستم خوراک دهی کنید . با مراقبه . انعکاسی رفتار نکنید ، از پای در خواهید آمدید . تحلیل گرایانه برخورد کنید . برای چندین روز متوالی زیست تک سلولی را برقرار کنید . یعنی در حدود چند ایده محدود اطلاعاتی شبکه سازی کنید و با رویش ها و ریزش ها ی قلیل رفته رفته مراقبه خود را مثل قطعه های پازل تکمیل کنید. ایده های تان مورد سو استفاده قرار می گیرند یا به عمد احساس کم توجهی می کنید ؟ اقتدار شخصی شما مراقبه شما است . تمام ظرفیت های فکری خود را به کار بگیرید و قدرت پنهان کاری داشته باشید. به دیگران دروغ بگویید . طراز منفی افکار را به سمت خودشان نگه دارید و تلاش مثبت خودتان را ادامه بدهید. چهره های سیستماتیک خطر بزرگ شبکه های اجتماعی و ویژگی بدی برای شما محسوب می شوند. اصول خود را فراموش نکنید . زنده و حی شما هستید در حالیکه مقیاس اجتماعی یک موجود مرده ، زشت و نادان است . احمق است و ذهن تان را فاسد می کند ، شبیه به معتادین می شوید. مراقب مراقبه تان باشید .

#گیم_سازی_اطلاعات #اعتراضات_مردمی #سیستماتیک_دروغ#مراقبه_۲۹_کیلوبایتی#زن_زندگی_ازادی#عملیات_ویژه#عملیات_آلترناتیو#اتحاد_سفید#هیپاپولوژیست#رسانه_ملی#رسانه_آنلاین

اینستاگرام

جریان هیپ هاپ ماین استریم

مفهوم جریان هیپ هاپ

+ جریان اختلاف فاز حال و گذشته است _

لذا برنامه اجتماعی است . تبلیغی است لذا فرهنگی و گاها خرده فرهنگی صدا می زنند.

اصالت به ساختار تا محتوا ، جریان هیپ هاپ است. جریان هیپ هاپ از دل عناصر آن شکل می گیرد و با معنای کل هیپ هاپ متفاوت است. بمانند جریان رپ فارس که اصالت به رپ به عنوان یک ساختار است تا هیپ هاپ در قالب یک مفهوم توسعه گر فرهنگی . ساختار ها عملکرد تاریخی دارند در حالی که محتوای ایده های ممکن در روند تولید اطلاعات نوعی دانش آینده نگری محسوب می شود. هیپ هاپ خرده فرهنگی تحقق همین گام است. یعنی توزیع متعادل اطلاعات در دل تمامی ساختار های ممکن در حد امکان. در حالیکه برش حقیقی هیپ هاپ خرده فرهنگی سطحی از یک روند محتوایی ست عناصر تشکیل دهنده آن به جز شعر ، همگی تقریبا ساختار هستند. بمانند دنس ، دی جی اینگ ، گرافیتی و عناصر فرعی مثل کسب و کار های خیابانی که ذیل ساختار ها و فلو ها قرار می گیرند . فاز ها اطلاعاتی هستند و با یادگیری درست توام هست که نزد علوم دانشگاهی دانش کنش نامیده می شوند.

بی آنکه پیچیده تر شود بهتر است که تمایز میان ساختار و محتوا ها را ذیل جریان ماین استریم و تفکر زیرزمینی تقسیم بندی کنیم.

ماین استریم هیپ هاپ یعنی تولدی دوباره .گام جز به جز بازگشتی . گسترش ساختار ها (اعتراضات ) در مقابل ریزش محتوایی . در نتیجه موضوع تمام دوره های هیپ هاپ #اعتراضی است. مراقبه جریان ماین استریم ساختار میهمانی دادن و تولید سر و صدای ماشینی متفاوت از مفهوم تاریخ سبک هیپ هاپ موسوم به مدرسه قدیم هیپ هاپ است . از گذشته تا به حال این روند قالب جریان ماین استریم است. ناگفته نماند که پای تکنولوژی هم در میان است . مثلاً رشد سریع تکنولوژی های ساخت موسیقی هیپ هاپ بر روند موسیقی زیرزمینی تاثیر گذار است و جریان ماین استریم را وارد فاز تاریخی هیپ هاپ خرده فرهنگی یعنی ساختارهای ابتدایی می کند. میهمانی ها همان قدر بی محتوا و شاد هستند که اعتراضی . این در حالی ست که ذاتا توسعه ساختار های اطلاعاتی منوط به تقلیل محتواهاست. از این حیث تاریخ گفتگوهایی معتبر هستند که فاتح چرخش حداکثری باشند و اصالت محتوایی را بازسازی کنند. مانند جریان سفید رسانه ای بین سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱. به این ترتیب که مطابق نظریه کنش گر شبکه یک گام به جلو است. کنش اعتراضی ذیل عملیات آزادسازی فضای مجازی و گسترش محتوا در ساختار بی نهایت های بزرگ . بخشی از عملیات آلترناتیو رسانه ای . نوعی مطلق سازی و اعتبار دهی به محتوای جریان هیپ هاپ از سوی کنش گر . معنای خالص این طرز منش دیجیتالی ، موضوع حق و باطل است .نوعی چالش رسانه ای موسوم به رسانه های سفید و زرد که به مبارزه علیه تبلیغات زرد در مقابل محتوای سفید می پردازد. اطلاق نام جریان مناقشه برانگیز است . برای مثال جریان رپ فارس و جریان رسانه های زرد هر دو تم ساختاری هستند در حالیکه فشار اطلاعاتی هر دو جریان بر ساختار های انتقالی هیپ هاپ یعنی رسانه شدیداً از سوی کنش مخفی رسانه ای کنترل می شود . اینکه برد با کدام است موضوع دگر است ولی جریان ماین استریم بر هر دو روند اشراف کامل دارد و اینترتینمنت ماین استریم با پنهان سازی حقیقت های محتوایی اطلاعات روند ویرایشی هیپ هاپ را کنترل اجتماعی می کند. همه این اتفاقات نشان دهنده آن است که کنش اجتماعی هیپ هاپ محتوایی موفق نیست و توسعه کنش گر اجتماعی تنها ساختاری و اعتراضی است. نظرها بشدت در این زمینه متفاوت هستند و حتی بعضی با خیال رویای تصرف جهانی هیپ هاپ شب ها سر بر بالشت می گذارند.