موسیقی اندیشه یا #اینسترومنتال ، حقیقتی ست از آگاهی فرد نسبت به صوت و بینش عقلی او به جهان مادی.

درک کامل محتوای یک صوت ، از طریق جستجو در جنس (معنا) و احساسش آغاز میشود.به مراتب که در جان صدا جریان ملودی را به گردش می اندازیم ، علاوه بر جنس ، احساسی معنادار را از طریق یک تصویر و متعلقاتش در ذهنمان بجریان میگذاریم که تناسب اجزایش با #تمپو موسیقی مان کاملا برابری میکند .این اتفاق موجب رونق دیده های ذهنی بعد ، نیز خواهد شد که از فواید جریان موسیقی در زمان میباشد.تنظیم یک قطعه اینسترومنتال به شکل عمومی آن ، شامل چند بخش اساسی از مفاهیم میشود ،

اولا هنگام گوش دادن به یک قطعه اینسترومنتال باید بتوانید حرکت هر بخش از لاین های صدا را به شکل کاملا واضحی بنسبت دیگر صداها بشنوید و متوجه بازی آن بشوید ، که به شکل خلاصه ای میشود مهارت در راه اندازی خط تولید صدا و طراحی های شبکه ای ( #تمیک ) ، به منظور گزارش یک لحن کاملا خاص ، از سوی شخص تنظیم کننده .متاسفانه آگاهی از این اتفاق ، نهایتا به شکل حرف مانده است و یکی از دلایل عقب ماندگی رپ فارس ، از جریان مشابه جهانی اش همین است که آهنگسازان ما به تولید احساسات روی آورده اند و از تولید جسم و معنا از جان صداها بسیار عقب هستند.(که البته بسیار سخت است و پیچیدگی های فکری زیادی دارد.)

و در ثانی فرم آن میتواند از ساختار های مرسوم شعری فاصله بگیرد تا از راستا بودن همه اتفاقات جلو گیری کند و بجای حرکت در طول به عرض جریان اضافه کند. عرض یک موسیقی قدرت تحلیلی فکر شما را به رابطه تنگاتنگ اصوات پیش خواهد برد.

با همدیگر میشنویم از بخش دوم پادکست #ویترین_آهنگسازان ، معرفی آثار اینسترومنتال های برگزیده شده از سوی رسانه زیر گذر به تهیه کنندگی هاجر اقبالی .

ZeerGozar
Solfamin