#کارگاه_فلو_سازی (4)
طرز فکری که #فلو را از خوانش رپ نوشته های آرتیست بجریان میگذارد ، اگرچه سهم زیادی در جریان دادن به لحن دارد ، اما همچنان از ساختار یک موسیقی خوب چند قدمی عقب تر میماند .چیزی که آهنگسازان ما در مرحله #تنظیم نهایی یک قطعه باید مورد توجه قرار بدهند این است که موازی با جریان محتوا ،لحن و فلوی آرتیست (رپر) ، باید ابعداد ، رنگ ، جنس و دامنه فرکانسی اصوات را به شکلی از فرم برسانند که کلام تماما در ضرباهنگ بنشیند و اصطلاحا اثر دو لحنی نباشد.
#لحن_در_ضرباهنگ_به_چه_معناست ؟
لحن در ضربآهنگ از توالی نغمه های بالا رونده و پایین رونده به وجود می آید و معمولا با تکیه زدن بر ریتم درونی خودش و یا بیرونی آن (مثلا ریتم درامز ) ، راهی به سوی بیان احساسات باز میکند که ما آن را به شکل یک لحن مستقل میشنویم.بسته به مهارت آهنگسازان این مرحله از خلاقیت های فراوانی پوشیده خواهد شد که آب و تاب آن در جریحه دار شدن افکار رپر بسیار تاثیر گذار است و به وی در زمان نگارش شعرش ، الهامات کثیری میبخشد.پس از اتمام نوشتن رپر اولین بخش از جریان خواندن را پشت سر میگذارد اما لحن همچنان به حالت تعلیق میماند تا زمانی که تنظیمی بر مبنای محتوای نوشته ها مجدد بر نغمه های موسیقی وارد بشود و مفهوم کلام از ضرباهنگ هم قابل شنیدن باشد .
آرتیستهای جوان دقت داشته باشید که بجز موارد اندکی ، شما هرگز نباید لحن خواندن خود را از راستای مفهومی آن به علت یک شکل شدن با #ضربآهنگ دچار انحراف کنید که علاوه بر از دست رفتن معنای شعر ، خاصیت همراهی گری موسیقی نیز از دست خواهد رفت .
پایان قسمت چهارم (آخرین قسمت کارگاه فلو سازی)