عنوان :رسانه سفید (1)
با تشکر از نصیر مشکوری ،
تلنگرهای ذهنی من شماره 49
سفید نویسی نوعا در بستر ترویج فرهنگ تفکر ، تولید فکر از طریق ستایش جریان نخبه پروری و میدان دادن به جامعه فرهیختگان تعریف میشود که البته بگذارید در همین ابتدا با یک مثال واقعی از این تعریف روبرو شویم : به گفته خرداد عزیز ، (آرتیست ، پژوهشگر ، منتقد و از اعضای هیئت رئیسه رسانه زیرگذر ) در سال گذشته چیزی حدود 80 الی 90 نفر از میان چند صد نفری که در طرح آتیه سازان شرکت کرده بودند ، پس از انتخاب و داوری های آگاهانه ، از طریق پادکست های متعدد ، معرفی و آثارشان مورد حمایت ویژه قرار گرفت .( همگان دیدند و شنیدند) پس کاملا روشن است که خروجی رسانه ی سفید ، بلا استثنا یا تولید فکر است و یا معرفی مستعدین حرفه ای و آینده دار در جریان های فکری گوناگون.اما آیا ما واقعا از پشت صحنه ی این همه اتفاق خوب خبر داریم ؟ ساعت ها وقت کارشناسی برای تحقیق و مطالعه ، ارزیابی و نمونه برداری ، طرح و ایده ، مقایسه و سنجش ، ترکیب و جداسازی معانی و دست آخر اعتبار سنجی روزانه صرف میشود، تا چیزی با عنوان آرتیست سالاری و تولید فکر ، با هزینه کاملا رایگان روانه جریان بازار شود .بنابراین برای حمایت خودتان هم که شده از جریان سفید حمایت کنید و آگاهی را صمیمانه گسترش دهید.